ÇALIŞMALARIM VE KONTROL LİSTELERİ VE ÜRÜN DEĞERLENDİRME FORMLARI1. Çalışmama Ait Ürün Kontrol Listesi
Çalışmalar Evet Hayır
Ç
alışmanın taslağını hazırladım. J
Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım. J
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım. Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım. Arkadaşımızın “ödevindeki sorularının sayısı az ve çözümlerinde hata var” yorumu benim için çok yararlı oldu. J
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım. J
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim. J
Ürün bilgileri
Çalışmamın aşamaları: 1.Çalışmamı nasıl yapacağımı planladım2. Kaynak araştırması yaptım.3. Bilgiler buldum.4.Ve son olarak bloga kaydettim. Ürünümü seçme gerekçelerim: En çok bu ödevi aceleye getirmiştim.Şimdi ise yaptım.
Ürün Öz Değerlendirme
· Bu çalışmamda şunları çok iyi yaptım: Bilgilerimi kontrol edip yanlışlarını silip doğrularını yazdım.B· Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim: Resim toplamada.
· Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım:Hedefime ulaştım.
· Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor:Test çözdüğümü yansıtıyor.
· Bu çalışmamla ilgili şunları da söylemek isterim:Güzel ve eğitici calışma olduğunu düşünüyorum.
ÇALIŞMALARIM VE KONTROL LİSTELERİ VE ÜRÜN DEĞERLENDİRME FORMLARI1. Çalışmama Ait Ürün Kontrol Listesi
Çalışmalar Evet Hayır
Ç
alışmanın taslağını hazırladım. J
Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım. J
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım. Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım. Arkadaşımızın “ödevindeki sorularının sayısı az ve çözümlerinde hata var” yorumu benim için çok yararlı oldu. J
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım. J
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim. J
Ürün bilgileri
Çalışmamın aşamaları: 1.Çalışmamı nasıl yapacağımı planladım2. Kaynak araştırması yaptım.3. Bilgiler buldum.4.Ve son olarak bloga kaydettim. Ürünümü seçme gerekçelerim: En çok bu ödevi aceleye getirmiştim.Şimdi ise yaptım.
Ürün Öz Değerlendirme
· Bu çalışmamda şunları çok iyi yaptım: Bilgilerimi kontrol edip yanlışlarını silip doğrularını yazdım.B· Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim: Resim toplamada.
· Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım:Hedefime ulaştım.
· Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor:Test çözdüğümü yansıtıyor.
· Bu çalışmamla ilgili şunları da söylemek isterim:Güzel ve eğitici calışma olduğunu düşünüyorum.
ÇALIŞMALARIM VE KONTROL LİSTELERİ VE ÜRÜN DEĞERLENDİRME FORMLARI1. Çalışmama Ait Ürün Kontrol Listesi
Çalışmalar Evet Hayır
Ç
alışmanın taslağını hazırladım. J
Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım. J
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım. Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım. Arkadaşımızın “ödevindeki sorularının sayısı az ve çözümlerinde hata var” yorumu benim için çok yararlı oldu. J
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım. J
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim. J
ÇALIŞMALARIM VE KONTROL LİSTELERİ VE ÜRÜN DEĞERLENDİRME FORMLARI
1. Çalışmama Ait Ürün Kontrol Listesi
Çalışmalar | Evet | Hayır |
Ç alışmanın taslağını hazırladım. | J | |
Çalışmayı zenginleştirecek tablo, resim, fotoğraf vb. hazırladım. | J | |
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim, ailem ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım. Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım. Arkadaşımızın “ödevindeki sorularının sayısı az ve çözümlerinde hata var” yorumu benim için çok yararlı oldu. | J | |
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım. | J | |
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim. | J |
Ürün bilgileri
Ürünümü seçme gerekçelerim: En çok bu ödevi aceleye getirmiştim.Şimdi ise yaptım.
Ürün Öz Değerlendirme
· Bu çalışmamda şunları çok iyi yaptım: Bilgilerimi kontrol edip yanlışlarını silip doğrularını yazdım.
B
· Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim: Resim toplamada.
· Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım:Hedefime ulaştım.
· Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor:Test çözdüğümü yansıtıyor.
· Bu çalışmamla ilgili şunları da söylemek isterim:Güzel ve eğitici calışma olduğunu düşünüyorum.
1) (Eski Hali)
CEBİRSEL İFADELER
Bir cebirsel ifadede bir değişkenin aynı veya farklı kat sayılara sahip olan terimlerine benzer terim denir.
Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yaparken benzer terimler kendi aralarında sabit terimler kendi aralarında işleme tabi tutulur.Yani benzer terimlerin önündeki katsayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapılır.
3x+5x=8x veya 15x-9x=6x
Cebirsel ifadelerle çarpma işlemi yaparken her terim her terimle ayrı ayrı çarpılır.
(x+1).(x-3)=(x.x)-(x.3)+(1.x)-(1.3)
=x.x - 3x + x -3 = x.x-2x-3
CEBİRSEL İFADELERLE TOPLAMA İŞLEMİ
1) x = - 2 için x3 + 6 cebirsel ifadesinin değerini bulalım.
Çözüm : x3 + 6= (-2) 3 + 6
= -8 + 6
= -2
2) a = 40 için a / 4 + 7 cebirsel ifadesinin değerini bulalım.
Çözüm : a / 4 + 7 = 40/+7
=10 + 7
=17
3) + = -3 için 5 - 2t cebirsel ifadelerinin değerini bulalım.
Çözüm : 5 - 2t = 5-2 . (-3)
= 5 + 6
=11
4) 4a + 9a = 13a
5)9x-7-5x+11 =
Çözüm : 9x-5x-7+11
= 4x+4
6) 7a + 3a = 10a
7) 7ab+3ab+4ab+5 = 14ab + 5
8)3x+5x= 8x
9) (2x+6) + (-2x-5) = +1
10)14x + 8x =
Çözüm : 14x + 8x
Çözüm : x3 + 6= (-2) 3 + 6
= -8 + 6
= -2
2) a = 40 için a / 4 + 7 cebirsel ifadesinin değerini bulalım.
Çözüm : a / 4 + 7 = 40/+7
=10 + 7
=17
3) + = -3 için 5 - 2t cebirsel ifadelerinin değerini bulalım.
Çözüm : 5 - 2t = 5-2 . (-3)
= 5 + 6
=11
4) 4a + 9a = 13a
5)9x-7-5x+11 =
Çözüm : 9x-5x-7+11
= 4x+4
6) 7a + 3a = 10a
7) 7ab+3ab+4ab+5 = 14ab + 5
8)3x+5x= 8x
9) (2x+6) + (-2x-5) = +1
10)14x + 8x =
Çözüm : 14x + 8x
=22x
CEBİRSEL İFADELERLE ÇIKARMA İŞLEMİ
1) 8x - 9x =
Çözüm : 8x - 9x
= -x
2) 10x - 5x =
Çözüm : 10x - 5x
5x
3) 10x - 30x =
Çözüm : 10x - 30x
= - 20x
4) 40x - 20x =
Çözüm : 40x - 20x
=20x
5) 35x - 40x =
Çözüm : 35x - 40x
= - 5x
6) 80x - 90x =
Çözüm : 80x - 90x
=-10x
7) 5x - 8x =
Çözüm : 5x - 8x
= - 3x
8) 6x - 8x =
Çözüm : 6x - 8x
= -2x
9) 36x - 10x =
Çözüm : 36x - 10x
= - 26x
10) 55x - 25x =
Çözüm : 55x - 25x
= 30x
Çözüm : 8x - 9x
= -x
2) 10x - 5x =
Çözüm : 10x - 5x
5x
3) 10x - 30x =
Çözüm : 10x - 30x
= - 20x
4) 40x - 20x =
Çözüm : 40x - 20x
=20x
5) 35x - 40x =
Çözüm : 35x - 40x
= - 5x
6) 80x - 90x =
Çözüm : 80x - 90x
=-10x
7) 5x - 8x =
Çözüm : 5x - 8x
= - 3x
8) 6x - 8x =
Çözüm : 6x - 8x
= -2x
9) 36x - 10x =
Çözüm : 36x - 10x
= - 26x
10) 55x - 25x =
Çözüm : 55x - 25x
= 30x
4 (x+5) = 4x+5
2) 3(x-8) = 3.x-3.8
=3x-24
3) 2x.4x= 8x2
4) .x.x = x2
5) (x-2) (x+1) = x.(x+1) -2 . (x+1) =x2+x-2x-2
=x2-x-2 6)6x.5x= 30x
7) 5(x+3)=5x+15
8)2. (x+2 ) =2x+4
9)5.(x+9) = 5x+45
10) (x-8).x = x.x-8.x =x2-8x 11)20.(x+5) = 20x+100
12)5x (x+3) =5x.x+5x.3 =5x5+5x 13)20x.10 = 200x
14).6(x+6)=6x+1
15) (x+9)=x2+9x
16)4.(x+4)=4x+16
17)8.(x+9)=8x+72
18) 13.(x+7)=13x+91
19) 8.(4x+3)=32x+24
20)2.(x+8)=2x+16
KAYNAKÇA
http://www.matematikcifatih.tr.gg/cebirsel-ifadeler.htm
ZAMBAK TEMEL DERSLER
ZAMBAK S.B
MATEMATİK DEFTERİM
MATEMATİK Ç.K
ÖZ DEĞERLENDİRME
Bu ödevde cebirsel ifadeleri iyi anladım.Tabi ki anlamadığım yerler oldu.Bu ödev sayesinde tamamladım.Bu ödev sayesinde sınava da ek bir hazırlık oldu.Şahsen ödevimi beğendim.Sorularımı da iyi buluyorum.Ama benden hariç öğretmenim ve arkadaşlarım var.
KAYNAKÇA
http://www.matematikcifatih.tr.gg/cebirsel-ifadeler.htm
ZAMBAK TEMEL DERSLER
ZAMBAK S.B
MATEMATİK DEFTERİM
MATEMATİK Ç.K
ZAMBAK TEMEL DERSLER
ZAMBAK S.B
MATEMATİK DEFTERİM
MATEMATİK Ç.K
ÖZ DEĞERLENDİRME
Bu ödevde cebirsel ifadeleri iyi anladım.Tabi ki anlamadığım yerler oldu.Bu ödev sayesinde tamamladım.Bu ödev sayesinde sınava da ek bir hazırlık oldu.Şahsen ödevimi beğendim.Sorularımı da iyi buluyorum.Ama benden hariç öğretmenim ve arkadaşlarım var.
(Yeni Hali)
CEBİRSEL İFADELER
Bir cebirsel ifadede bir değişkenin aynı veya farklı kat sayılara sahip olan terimlerine benzer terim denir.
Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yaparken benzer terimler kendi aralarında sabit terimler kendi aralarında işleme tabi tutulur.Yani benzer terimlerin önündeki katsayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapılır.
3x+5x=8x veya 15x-9x=6x
Cebirsel ifadelerle çarpma işlemi yaparken her terim her terimle ayrı ayrı çarpılır.
(x+1).(x-3)=(x.x)-(x.3)+(1.x)-(1.3)
=x.x - 3x + x -3 = x.x-2x-3
CEBİRSEL İFADELERLE TOPLAMA İŞLEMİ
1) x = - 2 için x3 + 6 cebirsel ifadesinin değerini bulalım.
Çözüm : x3 + 6= (-2) 3 + 6
= -8 + 6
= -2
2) a = 40 için a / 4 + 7 cebirsel ifadesinin değerini bulalım.
Çözüm : a / 4 + 7 = 40/+7
=10 + 7
=17
3) + = -3 için 5 - 2t cebirsel ifadelerinin değerini bulalım.
Çözüm : 5 - 2t = 5-2 . (-3)
= 5 + 6
=11
4) 4a + 9a = 13a
5)9x-7-5x+11 =
Çözüm : 9x-5x-7+11
= 4x+4
Çözüm : x3 + 6= (-2) 3 + 6
= -8 + 6
= -2
2) a = 40 için a / 4 + 7 cebirsel ifadesinin değerini bulalım.
Çözüm : a / 4 + 7 = 40/+7
=10 + 7
=17
3) + = -3 için 5 - 2t cebirsel ifadelerinin değerini bulalım.
Çözüm : 5 - 2t = 5-2 . (-3)
= 5 + 6
=11
4) 4a + 9a = 13a
5)9x-7-5x+11 =
Çözüm : 9x-5x-7+11
= 4x+4
6) 7a + 3a = 10a
7) 7ab+3ab+4ab+5 = 14ab + 5
8)3x+5x= 8x
9) (2x+6) + (-2x-5) = +1
10)14x + 8x =
Çözüm : 14x + 8x
=22x
7) 7ab+3ab+4ab+5 = 14ab + 5
8)3x+5x= 8x
9) (2x+6) + (-2x-5) = +1
10)14x + 8x =
Çözüm : 14x + 8x
=22x
CEBİRSEL İFADELERLE ÇIKARMA İŞLEMİ
1) 8x - 9x =
Çözüm : 8x - 9x
= -x
2) 10x - 5x =
Çözüm : 10x - 5x
5x
3) 10x - 30x =
Çözüm : 10x - 30x
= - 20x
4) 40x - 20x =
Çözüm : 40x - 20x
=20x
5) 35x - 40x =
Çözüm : 35x - 40x
= - 5x
6) 80x - 90x =
Çözüm : 80x - 90x
=-10x
7) 5x - 8x =
Çözüm : 5x - 8x
= - 3x
8) 6x - 8x =
Çözüm : 6x - 8x
= -2x
9) 36x - 10x =
Çözüm : 36x - 10x
= - 26x
10) 55x - 25x =
Çözüm : 55x - 25x
= 30x
Çözüm : 8x - 9x
= -x
2) 10x - 5x =
Çözüm : 10x - 5x
5x
3) 10x - 30x =
Çözüm : 10x - 30x
= - 20x
4) 40x - 20x =
Çözüm : 40x - 20x
=20x
5) 35x - 40x =
Çözüm : 35x - 40x
= - 5x
6) 80x - 90x =
Çözüm : 80x - 90x
=-10x
7) 5x - 8x =
Çözüm : 5x - 8x
= - 3x
8) 6x - 8x =
Çözüm : 6x - 8x
= -2x
9) 36x - 10x =
Çözüm : 36x - 10x
= - 26x
10) 55x - 25x =
Çözüm : 55x - 25x
= 30x
CEBİRSEL İFADELERLE ÇARPMA İŞLEMİ
1) 4 (x+5) = 4x+5
=3x-24
3) 2x.4x= 8x2
4) .x.x = x2
5) (x-2) (x+1) = x.(x+1) -2 . (x+1)
=x2+x-2x-2
=x2-x-2
=x2-x-2
6)6x.5x= 30x
7) 5(x+3)=5x+15
8)2. (x+2 ) =2x+4
9)5.(x+9) = 5x+45
10) (x-8).x = x.x-8.x
=x2-8x
11)20.(x+5) = 20x+100
12)5x (x+3) =5x.x+5x.3
=5x5+5x
13)20x.10 = 200x
14).6(x+6)=6x+1
15) (x+9)=x2+9x
16)4.(x+4)=4x+16
17)8.(x+9)=8x+72
18) 13.(x+7)=13x+91
19) 8.(4x+3)=32x+24
20)2.(x+8)=2x+16
KAYNAKÇA
http://www.matematikcifatih.tr.gg/cebirsel-ifadeler.htm
ZAMBAK TEMEL DERSLER
ZAMBAK S.B
MATEMATİK DEFTERİM
MATEMATİK Ç.K
ZAMBAK TEMEL DERSLER
ZAMBAK S.B
MATEMATİK DEFTERİM
MATEMATİK Ç.K
ÖZ DEĞERLENDİRME
Yeni ödevime arkadaşlarımın önerisi üzerisine resim ekledim.Ve ödevim daha şık oldu.
ÖĞRENCİ ÜRÜN DOSYASI
ÖĞRENCİ ÖZET FORMU
Adı – Soyadı :
Tarih :
Konu :
Başlangıçtaki Dosya | Dosyanın son hali |
Çalışmalarım önce nasıldı ? Çalışmalarımda birkaç tane yanlış bilge ve eksiklerim vardı. Çalışmalarım ne denli açık ve anlaşılırdı ? Açık ve anlaşılırdı.Fakat bazı yerlerde yazım yanlışı vardı. Beklentilerim ne denli gerçekliydi ? ? | Şimdi nasıl gidiyor ? Düzenliyorum. Çalışmalarım şimdi ne denli açık ve anlaşılır ? Şimdi hepsi düzgün. Bu konuda şimdi ne düşünüyorum ? Ödevimden memnunum. |
Geliştirmeye açık alanlar başlangıçta nelerdi ? …………………………… | Şimdi hangi alanlar geliştirilmeye açık ? …………………….. |
Ödevime resimler ekledim.Arkadaşlarım görsele ihtiyaç var dediği için bende resim ekledim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder